Przerażająca opowieść o izolacji i wewnętrznych demonach
Provoron to emocjonalna przygoda 2.5D rysowana ręcznie, w której wcielasz się w Ankou, białego kruka odrzucanego przez rówieśników i dręczonego przez czerwone demony. Samodzielnie rozwijana przez Tarę Kan, podróż Ankou przez surrealistyczne pokoje i przewijane sceny ma na celu rozwiązywanie zagadek, nawiązywanie kontaktu z trzema nastolatkami towarzyszami oraz przyniesienie uzdrowienia sobie i jego złamanemu światu.
Głęboko osobiste i uderzające
W Provoron, podstawowy mechanizm koncentruje się na percepcji: zamknij oczy, aby rozproszyć widoczne demony, ale wzmocnij dźwiękowe wskazówki w „żywe skojarzenia”, podczas gdy otwarte oczy ujawniają ukryte niebezpieczeństwa, ale utrzymują świadomość przestrzenną. Ta interakcja oferuje emocjonalną rezonans wraz z puzzlami środowiskowymi. Wybory narracyjne kształtują relacje Ankou i definiują, czy dostosowuje się, czy przekształca swój świat.
Grafika opiera się na niemal monochromatycznej palecie, wzbogaconej przez przerażające czerwone obrazy, które symbolizują wewnętrzny ból. Prawie każda klatka wydaje się ręcznie rysowana, z dialogiem i interakcjami bogatymi w symbolikę. To, co wyróżnia to od innych, to głęboko osobista narracja. Tara Kan opisuje grę jako terapię—„cyfrowe requiem” dla trudnych wspomnień z dzieciństwa. Jednak niektóre historie są ściśle związane z osobistym traumą.
Oczyszczająca podróż przez smutek i siebie
Provoron to przejmujące, intymne doświadczenie, które łączy surowe opowiadanie emocjonalne z unikalnymi mechanikami opartymi na percepcji. Jego uderzający styl wizualny i warstwowa symbolika sprawiają, że jest zarówno fascynujące, jak i ponure. Chociaż niektóre tematy są intensywnie osobiste i mogą nie rezonować z wszystkimi graczami, Provoron oferuje szczere badanie traumy, tożsamości i uzdrowienia, które pozostaje w pamięci długo po zakończeniu.










